Onze School
Missie en Visie
ISNO Yunus Emre biedt basisonderwijs op Islamitische grondslag.
Wij gaan daarbij uit van een Islam die wordt gevoed vanuit de ratio.
De Koran en de Soennah vormen de basis van onze identiteit en ons onderwijs. Met ons onderwijs streven we een vergroting na van de emancipatie van de moslimburger in de Nederlandse samenleving en van het moslim zelfbewustzijn.
De Islamitische, levensbeschouwelijke grondslag onderscheidt ons van anderen en vormt de identiteit van de school. Een belangrijk uitgangspunt daarvan is het ontwikkelen van een Islamitisch zelfbesef bij kinderen in relatie tot het curriculum van de school. Hierbij willen wij een aantal belangrijke waarden en normen aan onze leerlingen meegeven om later hun eigen keuzes te kunnen maken: eerlijkheid en oprechtheid, verdraagzaamheid, onzelfzuchtigheid, geduld en doorzettingsvermogen, goedgeefsheid, respect, ijver, rechtvaardigheid, soberheid, bescheidenheid en integriteit.
Omdat de identiteitsontwikkeling van Islamitische kinderen in Nederland vanuit zo’n breed kader plaatsvindt, willen wij de kinderen een brede oriëntatie op de wereld en een sterke begeleiding bij de eigen identiteitsontwikkeling meegeven met respect voor en acceptatie van anderen. Met andere woorden, wij willen de kinderen begeleiden in hun ontwikkeling tot wereldburger.
Dit willen wij bereiken door:
- Onze scholen in te bedden in de Nederlandse samenleving
- Onderwijs van een zo hoog mogelijk niveau aanbieden en daarbij een verantwoorde identiteit uit te dragen
- Goed gekwalificeerd personeel met een verscheidenheid aan culturen aan te stellen
- Een organisatiestructuur en klimaat neer te zetten die past bij een moderne dynamische en transparante organisatie, waarbij iedereen zijn/haar eigen bijdrage levert aan ontwikkeling van kwaliteit.
De kinderen groeien op in een multireligieuze, multiculturele en multi-etnische omgeving. Vanuit het besef van de eigenwaarde en identiteit, zal kennis en waardering voor mensen met een ander geloof worden gestimuleerd. Zo worden de leerlingen waardevolle partners in onze Nederlandse samenleving. De school sluit zich niet op in het eigen isolement, maar opent nadrukkelijk de deuren naar de samenleving. Wij vormen samen met onze omgeving de basis voor het wereldburgerschap.
ISNO Yunus Emre biedt basisonderwijs op Islamitische grondslag. Wij gaan daarbij uit van een tolerante Islam, die wordt gevoed vanuit de ratio. De koran en de Soennah vormen de basis van onze identiteit en ons onderwijs. Met ons onderwijs streven we een vergroting na van de emancipatie van de moslimburger in de Nederlandse samenleving en van het moslim zelfbewustzijn.
Identiteit
Medezeggenschapsraad
Wat is een MR?
Iedere school heeft een medezeggenschapsraad (MR). De MR praat mee over allerlei onderwerpen die met onze school en het onderwijs te maken hebben. Samen verbeteren we de kwaliteit van het onderwijs, de voorzieningen in het gebouw en de arbeidsomstandigheden van personeelsleden. De MR is daarmee dus iets anders dan de ouderraad, die het team ondersteuning biedt bij het organiseren van allerhande activiteiten op de school. De leden van de MR worden voor een periode van drie jaar gekozen.
Welke bevoegdheden heeft een MR?
De MR heeft een belangrijke rol binnen de organisatie. Bij veel beslissingen, die het bestuur of de directie nemen, zijn ze verplicht eerst de ouders en het personeel te raadplegen. Dat gebeurt via de MR, zo is geregeld in de Wet Medezeggenschap op Scholen (WMS).
Er zijn verschillende soorten beslissingen:
- die waarover de MR eerst advies moet geven; adviesrecht
- die waarvoor instemming van de MR vereist is; instemmingsrecht
- die waarover de schoolleiding alleen de MR hoeft te informeren.
Voorbeelden van onderwerpen die in de MR besproken kunnen worden zijn:
- de verkeersveiligheid rond de school;
- de naschoolse activiteiten;
- de tussenschoolse opvang;
- omgaan met pestgedrag (het pestprotocol);
- de hoogte en besteding van de vrijwillige ouderbijdrage;
- vaststelling van de onderwijstijd:
- vaststelling van de schoolgids;
- vaststellen van het schoolplan.
Medezeggenschapsraad (MR)
Klassenbemensing
Groep | Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag |
1A | Wafaa K. | Amal O. | Amal O. | Wafaa K. | Wafaa K. |
1B | Amal O. | Laila B. | Laila B. | Laila B. | Laila B. |
2A | Farida | Farida | Ikram/Farida | Ikram/Farida | Ikram/Farida |
2B | Celine | Celine | Celine | Celine | Sumeyra |
3A | Safioen (tm dec. ’24) | Safioen (tm dec. ’24) | Safioen (tm dec. ’24) | Safioen (tm dec. ’24) | Safioen (tm dec. ’24) |
3B | Youssra | Maaike | Youssra/Maaike | Youssra | Youssra |
4A | Biebie | Biebie | Biebie | Biebie | Biebie |
4B | Wissam | Wissam | Wissam | Zainab | Zainab |
5 | Kainat | Kainat | Kainat | Kainat | Kainat |
6A | Asmae | Asmae | Asmae | Selin | Selin |
6B | Rabab | Rabab | Lina | Rabab | Rabab |
7A | Geeta/Husseyin | Geeta/Husseyin | Geeta/Husseyin | Geeta/Husseyin | Geeta/Husseyin |
7B | Shelley | Shelley | Zainab | Shelley | Shelley |
8 | Imane/Selin | Imane/Selin | Selin | Imane | Imane |
Overig personeel
| Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag |
Administratie | Leyla | Leyla | Leyla | Leyla | Leyla |
Conciërge | Ali | Ali | Ali | Ali | Ali |
IB 1/2 | x | Judith interim | x | x | Judith interim |
IB 3/5 | x | Caroline interim | x | x | Caroline interim |
IB 3/8 | Jamel | Jamel | Jamel | Jamel | Jamel |
IB 3/8 | Esther | Esther | Esther | Esther | Esther |
Gym | Ahmed | x | x | Ahmed | Ahmed |
Gym | Vacature | Vacature | x | Vacature | x |
Engels | x | Souhad | Souhad | x | x |
Godsdienst | Mohsen | x | Mohsen | x | x |
Onderwijs Ass. | Selin | Selin | Selin | Selin | Selin |
Onderwijs Ass. gr. 1-2 | Tuba | Tuba | Tuba | Tuba | Tuba |
Onderwijs Ass. gr. 5-8 | Lina | Lina | Lina | Lina | Lina |
Onderwijs Ass. |
|
|
|
|
|
Leraarondersteuner gr. 1-2 | x | X | Ikram | Ikram | Ikram |
Leraarondersteuner gr. 3-4 | x | Katiba | Katiba | Katiba | Katiba |
Directie | Nabila | Nabila | x | Nabila | Nabila |
Directie | Imane | Imane | Imane | OSV | x |
Externen
| Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag |
SMW | x | Serap | x | x | x |
Uw kind aanmelden?
Of wilt u eerst nader kennismaken?
Wat fijn dat u belangstelling heeft voor ISNO Yunus Emre. Het kiezen van een school voor uw kind is belangrijk. U hebt ongetwijfeld vragen. We willen u graag te woord staan en u een rondleiding geven door de school.
Op onze contactpagina kunt u uw vragen vast stellen en uw gegevens invullen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om een afspraak te maken.